onsdag 29. februar 2012

3 plass i Kasakhstan

Etter en fantastisk uke i Ukraina som endte med to bronsemedaljer individuelt og sølvmedalje på stafetten har nå hele ski-o verdenscup "sirkuset" forflyttet seg til Kasakhstan for årets tredje verdenscuprunde. Her har vi blitt møtt av et meget vennlig folk og flere tusen mennesker i den lille byen Shchuchinsk hadde møtt opp for å følge åpningsseremonien.

I dag har vi allerede gjennomført første konkurranse som var sprint, og det var et helt annet type løypenett som møtte oss her enn hva vi har hatt i USA og Ukraina tidligere i år. Sprinten var meget teknisk og mange gjorde feil. Se kart på ski-o.com.

Jeg var en av de som klarte overgangen best og gjorde kun en 5-10 sekunders bom til 2. post. Mot mål var jeg meget usikker på hvor god fart jeg hadde klart å holde i sporet, men når alle var i mål viste det seg at farten hadde vært bra og jeg tok min tredje 3. plass på rad. Russiske Andrey Grigoriev vant, 8 sekund foran meg, mens Stanimir Belomazhev snek seg inn kun 6 tideler foran meg. Dermed tok jeg nye viktige poeng i verdenscupen og ligger fortsatt som nummer 3 sammenlagt.
Hans Jørgen på nok en tredjeplass. Vinner Andrey Lamov foran Stanimir Belomazhev
I morgen skal vi gå langdistanse med individuell start, noe som ikke er så vanlig siden langdistansen vanligvis er fellestart. Arrangøren oppgir at den er 28,2 kilometer med 29 poster og hele 735 meter stigning. Dette blir veldig spennende og man må virkelig jobbe hard hele veien fra start til mål. Jeg skal fortsette å fortsette kjempe for den første verdenscupseieren!

/HJ

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar