fredag 5. februar 2010

Barbro på podiet i verdenscupdebuten

Barbro viste i dag strålene form foran neste ukes Jr VM med en overraskende 6. plass i sitt første verdenscupløp! Barbro og Maren Haverstad kom sammen med Lars Lystad i går ned til Bulgaria for å være med å gå de to siste distansene i verdenscuprunden her før vi reiser videre til Romania med Jr VM og EM neste uke. Reisa deres ned hit gikk veldig bra helt til de 10 km fra hotellet endte i grøfta. Men i følge dem var det ikke så rart siden sjåføren hele veien hadde kjørt med høy fart og små marginer. De kom seg heldigvis helt uskadede fra uhellet.

I dag var det mellomdistanse og Barbro og Maren som ikke har gått noe verdenscup tidligere fikk dermed starte først, noe som svært sjelden er en fordel i ski-o hvor man får mye bedre forhold når det har gått mange foran seg. Barbro syntes selv at det ikke var noe toppløp, for hun hadde noen små slurv og noen dårlige veivalg, men syntes at det var et ganske bra løp allikevel. Hun syntes kroppen fungerte bra og tror det er det o-tekniske hun har tapt på til de andre konkurrentene. I mål ledet hun helt til de best seedede damene i verden kom mot mål. Det var heller ikke så mange av dem som klarte å komme i mål på bedre tid enn henne og hun endte helt oppe på podiet med en imponerende 6. plass, noe som er ekstremt sterkt av en nest siste års junior!
Marte Reenaas imponerte igjen og ble nr 3, 32 sekunder bak etter ett litt ruskete løp.

Jeg kjente fortsatt onsdagens langdistanse svært godt i bena, men kjempet meg gjennom løpet. Det kjentes aldri ut som om jeg klarte å få opp noen ordentlig fart i de svært bratte løypene og flyten i orienteringen var heller ikke på topp. Men jeg gjorde ingen større feil med totalt rundt 1 minutts tidstap og jeg ble beste norske på for meg en overraskende 9. plass og dermed min første topp 10 plassering i verdenscup

Barbro og Hans Jørgen svært glade etter målgang til deres beste internasjonale plasseringer


I morgendagens mix-sprintstafett skal vi stille Team Kvåle lag. Barbro og jeg går på Norges 2. lag og det er 3 etapper hver av ca 10 minutt. Det kommer til å bli veldig spennende å se hvordan to unge hadelendinger klarer seg mot resten av verdenseliten. Man kan følge stafetten online

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar