søndag 9. juni 2013

2x SM gull

Det har vært en stund siden det har vært blogget her nå, og det er ikke for at det ikke har hendt noe. Snarere tvert imot. Mye tid har gått med til å skrive min magisteroppgave (1års master) ved GIH i Stockholm. På onsdag forsvarte jeg min oppgaven og det ser ut til å gå bra.

I tillegg til studier har jeg også jobbet med kart og løyper for O-ringen MTBO i Boden sammen med Emily. Jeg kan virkelig anbefale alle å ta turen til Boden. Fantastisk og utfordrende Norrlandsterreng kommer møte deltagerne der.
Fantastisk terreng venter O-ringen deltagerne i Boden
I tillegg til dette har jeg også latt vinterens prestasjoner synke inn og analysert sesongen. Nå er snuta vendt og VM på hjemmebane på Hamar i 2015 er nå det store målet. Forhåpentligvis vil det være mulig å optimalisere alt for topprestasjoner her. Ferden er allerede startet og grovplanen lagt. Jeg har også vært på en screening og fysisk testing på Lillehammer som har hjulpet meg å finne hvilke punkter jeg bør ta tak i for å utvikle meg.

I sommer skal jeg kjøre en del sykkel-o, både EM i Polen og VM i Estland. Allerede har jeg vært på to konkurransehelger i Danmark og nå i helgen har jeg kjørt SM i sykkel-o.

SM i sykkel-o har i år gått i fantastiske skoger rundt Borlänge. Arrangøren har fått til meget utfordrende og spennende løyper. Jeg har klart å holde bra flyt og fokus i alle konkurransene her, med kun noen få mindre feil hver dag. Det endte med gull både på sprint og mellomdistansen etter solide løp. Det danske landslaget er også her på treningssamling og også dem klarte jeg å holde bak. 

Glade SM sprint vinnere. Foto: Nordenmark
Dagens langdistanse gikk også meget bra helt til vi skulle gjennom et boligområde mot mål. Her punkterte jeg i noe knust takstein som lå på en sti og fikk løpe de siste kilometerne. Dermed klarte jeg bare å revansjere mine 2 gull fra i fjor på sprint og mellom. Nedenfor er det mulig å se kartene med veivalg, klikk på kartene for å se de i stor oppløsning.

Sprint del 1
Sprint del 2



Mellom del 1

Mellom del 2

Langdistanse del 1

Langdistanse del 2

Langdistanse 3

Om en uke begynner EM i Polen. Jeg og Emily begynner reisen allerede i morgen, mens Bjørnar også slutter seg til oss til helga. Vi satser på å komme med oppdateringer underveis.

/HJ

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar