torsdag 8. desember 2011

Skisesongen i gang!

I helga gikk jeg BUL-sprinten på Beitostølen. Lørdag var det skøytesprint og søndag var det klassisk 10 km. Rennet skulle egentlig gå på Gålå, men på grunn av lite snø ble det flyttet til Beitostølen.

Spurtoppgjør i kvart-finalen (Barbro i rød, ble nr 2)


Jeg og resten av juniorlaget var på samling siden tirsdag og fikk gått noen gode skiturer før rennene. For min del gikk rennene helt greit. På lørdag gikk jeg i senior klassen, og ble nr 11. Gikk en OK prolog, bra kvart finale og en dårlig semifinale. Alt i alt ble det en grei konkurranse hvor jeg kan dra med meg god lærdom. På søndag stilte jeg i 19/20 års klassen, og jeg syntes løpet gikk helt greit. Åpnet i en kontrolert fart som jeg holdt hele veien til mål og denne farten hold til en solid seier med 27 sekunder ned til neste. Rennet var greit gjennomført, men det var ikke noe sprut og vilje som resulterte i et tempo uten noen fartsøkning utover i løpet. Men det er alltid morsomt å vinne skirenn og et bra svar på at treningen i sommer og høst har vært bra!

Nå er jeg ferdig med alle eksamner og har en lang og god juleferie i vente :) Neste uke reiser jeg til Skei med NTG. Her skal vi være fra søndag til torsdag. Neste helg kommer jeg nok til å gå et eller begge skirennene på Lygna!

/Barbro

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar