torsdag 8. desember 2011

Best i verden

Etter helgens gode konkurranser har jeg nå klatret til toppen av IOFs World Ranking. Nå skal det sies at denne kan være litt skjev i starten av sesongen ettersom ikke alle løperne har like mange konkurranser, men i helgen var så å si hele verdenseliten i Finland og gikk konkurransene forutenom russerne. Dette viser i hvertfall at det går rett vei og at jeg forhåpentligvis kommer til å være med å kjempe der oppe når de viktige konkurransene begynner.
World Ranking listen 4 desember 2011

Nå er jeg på vei hjem etter at vi lå igjen noen dager og trente i løypenettet fra konkurransene. Vi har fått gjort flere gode treninger og man kjenner sikkerheten i orienteringen begynner å sette seg.

På tirsdagen ble det arrangert sprintstafett i et nytt løypenett intil helgens løypenett. "Dessverre" var noen av de sterkeste finnene å feiret nasjonaldagen på ball hos den finske presidenten, men det var allikvel mange sterke lag på startstreken. Jeg gikk sammen med Lars Moholdt for Team Norway og han tok teten allerede fra start. Jeg gjorde en veldig god 2. etappe og kunne sende ut Lars i ledelse ut på sin siste etappe. Dessverre gjorde han en miss på en kutt og jeg gikk ut omtrent ett minutt bak Peter Arnesson på siste etappen i en liten klynge. Jeg klarte å riste av meg klyngen, men det var umulig å hente Peter på den korte etappen. Dermed vant Hallby OK omtrent et halvt minutt forran oss og jeg tok ukens tredje 2. plass. Men jeg satser på at med nok 2. plasser så må seieren endelig komme når konkurransene virkelig blir viktige.
Mye folk på finske ski-o konkurranser. Foto: Philipp von Arx


/Hans Jørgen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar