onsdag 21. oktober 2009

4 intervaller på 3 dager + det regionale basismesterskapet 2009

På mandag startet andre del av hjemmesamlingen til NTG. Nå skulle vi ha kapasitet fokus, dvs intervaller. Vi skulle ha 4 intervaller på 3 dager, der pulsen skulle ligge på 90-95% av makspuls. Dette ble faktisk gjennomført med stil.

Mandag var den første intervallen. Det var elghufs i hafjell. 3 x 6minutter med 3 minutter pause. Dagen etter hadde vi skøyte intervaller fra parken i byen og oppover mot NTG. 4 x 4 minutter stod på planen med 2.30 til 3 min pause. Det var en veldig bra intervall der noen av guttene fikk smake på hvordan det er å nesten bli tatt igjen av jenter. Og på ettermiddagen var det ut igjen på stakeintervaller mot Moelv med 5 x 3 minutter. Når denne intervallen var over, var det noen slitne fjes som gikk mot Håkonshall igjen for så hjem. Den siste intervallen ble gjennomført i dag. Da gikk vi klassisk intervaller oppover mot birkebeinerstadion. Det var 4 x 5 minutters drag med 3 minutter pause. Jeg startet litt for hardt på første draget og etter å ha 3 intervaller i beina fra før av, så ble det 3 veldig lange drag etterpå, men jeg gjennomførte!

Og ikke nok med det. Når vi var ferdig med intervallen bar det rett ned til Håkonshall for min del. Jeg og 3 andre fra NTG i 1 og 2 klasse har blitt tatt ut til det regionale basismesterskapet for Hedemark og Oppland, der vi konkurrerer mot andre skoler. Dette var en konkurranse med 21 jenter og 24 gutter. Gausdal vgs var arrangører og laget en krevende løype der det var om å gjøre å bruke kortest tid fra start til mål. I løpet av løypa skulle vi igjennom mange hindre: eksempler er løpe opp og ned tribunetrappene med 10kg i hver hånd, balansere på bommer, trille trillebår rundt porter og over en bru, løpe i dekk, kaste erteposer, trekke til deg 25kg bare med armene, en klatrevegg og slalom løping. Vi startet med to prologer der de 8 beste gikk videre til kvartfinale, semifinale og finale til slutt. For meg ble det desverre bare de to prologene, etter første prologen lå jeg på 3 plass etter et kanon fall som gjorde at nesa mi ble ganske hoven å rød, med 3 plassen trodde jeg skulle komme videre, men i den andre prologen, begynte de andre å løpe mye fortere enn første gangen, så før jeg startet så lå jeg helt nede på 13 plass, men desverre klarte jeg ikke kaste erteposer eller gå opp på en bom rikig så jeg fikk straff og fikk derfor ikke forbedret tiden min og endte da på 13 plass. En skuffet Barbro med hoven nese måtte sitte på tribunen og se finalene derifra.

Nå er jeg ganske sliten, så i morgen blir det en ordentlig og deilig hvile dag før ski-o samlingen i Hønefoss starter.

Bilder kommer!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar