fredag 28. august 2009

Høy fart, action, små marginer, feilstemplinger og punkteringer

I dag stilte nok engang den harde kjernen i sykkel-o miljøet i Falun/Borlänge, Kajsa, Johan og meg, til trening igjen. Dagens løype var 15 km og gikk på kryss og tvers rundt boligområdene i Falun. Etter seier i søndagens konkurranse fikk jeg dermed starte sist i red-"group". Halveis på førsterunden var hadde jeg allerede tatt igjen Johan og jeg rykket fra han når vi gikk inn i neste bakke. Dermed ble det et løp der jeg ble kjørende mer for meg selv i motsetning til på søndag. Jeg hadde svært god flyt idag og gjorde dermed lite tidstap. På en av postene må nok de små alvene som setter ut poster ha gjort en liten feil for både jeg og Johan stemplet (med å sparke beinet i bakken) i feil kryss på den 14 posten. Selv om man ikke klarer å komme opp i like høy puls ved å sykle i boligområder fordi det triller såpass lett og er mye svinger syntes jeg det derimot gav et enda bedre o-teknisk utbytte siden flyten i kartlesningen blir vesentlig viktigere. Men det var nok mange som ikke var på jobb i 10 tiden på en fredag som fikk seg en eller flere overraskelser. Blant annet var en stakkars hund og dens eier nær noe som kunne blitt en stygg ulykke rundt et hushjørne hvor hunden lettet på trykket, i tillegg til flere som ble nødt til å plukke opp igjen klesvasken sin på tur hjem fra vaskerommet. Vi passerte også gjennom en skolegård hvor man fikk følelsen av at man nærmet seg toppen av Alpe d'Hues i ledelse, helt til plutselig skoleklokka ringte og ingen lenger tenkte på at det kom en syklist i full fart der de glade løp inn mot skolen igjen. Selv om alle farlige situasjoner gikk "smertefritt" og vi idag syklet på vei og ikke i terrenget var Johan så uheldig mot slutten at han punkterte og dermed ble nødt til å bytte slange. Han hoppet derfor over 3 av postene mot slutten.

Resultatliste:
1. Hans Jørgen Kvåle 49:58
2. Johan Granth 1:05:32 (-punktering og 3 poster ca 55:00)

Kajsa vant dameklassen

Da jeg kom hjem fra økta og skulle parkere sykkel hørte jeg plutselig i lyden som gir deg en skikkelig "å nei" følelse. Så ned på bakdekket og der sto det et stort glasskår ut av dekket. Tok forsiktig ut glasskåret og i løpet av 2 sekunder var dekket flatt. Uflaks!

Nå setter jeg kursen mot Torsby og skitunnelen. I morgen blir nok min fine seiersrekke brutt for i startfeltet er Anders Södergren, Anders Aukland og Øyvind Watterdal. Svar gjerne på hvem dere tror blir beste ski-o løper i margen til venstre.
Se startliste

Se dagens kart:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar