lørdag 29. august 2009

Første løp i seniorklassen, på ordentlig

Dagens løp i Torsby skifestival var min første konkurranse i seniorklassen som senior. Vi konkurrerte nemlig i vinterens klasser og dermed fant jeg ut at jeg nå begynner å nærme meg stor gutt. Men juniortaktene hang fortsatt ved, for etter de første stavtakene røk hempa på staven. Det fantes ingen tilskuere med stav som jeg kunne se og måtte dermed fortsette løpet for ikke å tape altfor mye tid. Etter rundt 1 km var jeg kommet til løypas høyeste punkt og kaster meg ned i hockey. Ser at det der går et spor ved siden av og tenker at jeg skal spare litt krefter ved å hvile meg i det. I det jeg skal flytte på skiene har ankelstøttene på skoene hektet seg i hverandre og jeg gjør en fin "vurpa" til ære for Tobias Fredriksson (kanskje dette som gjorde at han mistet fokus og gikk 6 runder i isteden for 5?). Dermed hadde jeg i løpet av 3 minutt trykket motivasjonen en del hakk ned. Stiv som en pinne som jeg var etter fallet får jeg stablet meg på bena og den løse staven har jeg innen rekkevidde. Mistet dessverre muligheten for kompiskjøring med Tobias i fallet, men får etter hvert opp dampen igjen. Etter ca 3 km og enda ikke noen med ekstra staver møter jeg plutselig en funksjoner som går feil vei i tunnelen. Jeg river fra han staven hans og får etter litt klabb og babb på den. Den er 10 cm kortere enn den andre, men det er uansett bedre enn en stav uten hempe takk for lånet av stav til en av SK Bores arrangører).
Typisk som det er passerer også dagens andre mulige heng, 30 sekund senere startene og klubbkompis Rikard Andersson, meg under stavbyttet. Kroppen kjennes god og jeg gjennomfører et godt løp, med unntak av uhellene. Jeg ender tilslutt, i stil med løpet, som nr 13, 1:45 bak vinneren og tidligere verdenscupvinner Mathias Fredriksson.
Illustrasjonsbilde

Ski-O Resultatlista:
1. Hans Jørgen Kvåle 24:24 (fall og stavkrøll)
2. Øyvind Watterdal 24:47 ("sola blenda meg" og for lite slag oppoverbakke)
3. Eva Svensson 26:20* (omregnet tid)
Oppdatert liste kommer i løpet av sesongen når vi ser hvilke nyfrelste ski-o løpere som dukker opp

Se ordinære resultater

Ellers har jeg hatt 2 fine dager i tunnelen og ikke minst en fantastisk suitte utenfor tunnelen




Flere bilder fra løpet kan komme

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar