søndag 14. juni 2009

Sykkel-o på Hønefoss med kart

I dag har jeg vært å testet formen til neste ukes Jr VM i sykkelorientering som går i Danmark. Norges antagelig beste sted for å kjøre sykkel-o er på de fine furumoene ved Ringeriket. Jeg tok derfor turen sammen med Kim Andre Røste Sveen til Mosmoen og syklet gjennom ei 10,8 km mellomdistanse løype. Det gikk på ca 53 minutt inkludert en stopp på langstrekket til 14 post hvor vi møttes og diskuterte at kartet ikke stemte helt med terrenget rundt 11 posten. Det var nemmelig hogd der og "stiene" gikk så absolutt ikke der de sto på kartet. Jeg hadde for det meste grei flyt, men mistet den litt rundt 4 til 6 post og gjorde flere bom og unødvendige nølinger, men klarte å ta meg sammen igjen. Ellers gjorde jeg en nybegynnerfeil etter kartbyttet over elva og begynte å orientere mot 13 istedenfor 8 post, men vi får skylde på at dette er en ny sport i norge!

Med seier i dagens løp merker jeg at formen er på vei til neste ukes jr VM

3 kommentarer:

  1. Det står tydligt på kartan att man ikke får cykla utanför stigarna. På GPS:n syns tydligt att du på väg mot 11:an brutit mot detta. Diskad???
    Stort LYCKA TILL på JVM till både dig och Barbro! Jag följer med via internet!

    SvarSlett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  3. Var dessverre ingen stier på det nye hogstfeltet der, så fikk bære sykkelen langs noen traktorslep

    SvarSlett