torsdag 18. juni 2009

Forflytningssamling med NTG

Forflytningssamlingen varte fra lørdag til mandag. Alle elevene som skal gå på NTG langrenn neste år (de nye 1 klassingene, nåværende 1 klassinger og 2 klassingene) ble delt inn i forskjellige lag. Det er forskjellige jente og gutte lag, der jentene konkurrerer mot jenter og omvendt. Det var en leder på gruppa som skulle ha ansvaret for maten og kartet. Hver dag var det forskjellige tempoetapper der det ble delt ut poeng, det var også noen quizer, slik at konkurransen skulle bli enda mer spennende. For det laget som vant konkurransen sammenlagt etter hver dag fikk sove inne og få ferdig middag, mens resten av gjengen måtte sove i telt og fyre opp primusen.



Ruten i år startet med en 3000m på bane, sykling til Torpa, løp (på asfalt) til "Bjørnen" Odnes, før en rulleski etappe til Randsfjord Gjestegård. Neste dag stod det rulleski videre langs Randsfjorden "hjem" til Brandbu. Fra Brandbu var det motbakkeløp opp til Lygna, der vi fikk en etterlengtet lunsj (Mamma og Pappa hadde ordnet med telt, mat og stoler). Etter en lunsjpausen var det sykling til Eidsvoll et sted før vi skulle ha en rulleskikonkurranse på 2,2mil frem til Malungen Gjestegård i Stange. Den siste dagen startet med en sykkel etappe i motvind til Brummundal, med en tempoetappe opp Rudshøgda. Etter tempoetappen gikk vi rulleski til Søre-Ål der vi tok beina fatt opp til NTG.

Dag 1:


Dag 2:


Jeg var på lag med Emilie (3klasse) og Kine (1klasse). Vi måtte sove ute begge dagene fordi vi tapte knapt på vinnerlaget på hver etappe. "Bjørnen"-Randsfjord Gjestegård (ca 7km rulleski) tapte vi med ca 1min der jeg klarte å knekke staven. Et sted ved Eidsvoll-Malungen Gjestegård (2,2mil rulleski) tapte vi med 30 sekunder. Tempo sykkel opp Rudshøgda tapte vi med 1 min. Men på den siste dagen og da den avgjørende siste etappen "løp opp til NTG" stod på planen hadde de andre ingen sjanse. Vi startet rundt 2 min bak de andre, men ettersom Kine desverre måtte dra hjem søndagkveld ble vi straffet for at vi var 2 og 3 klassing og fikk ikke ha med en sykkel på gruppa slik som de andre lagene. Men alikevel er det ingen som slår oss, vi holder et jevnt høyt tempo som de andre fikk smake opp VIP veien på slutten, og vi kom nesten 1 min før neste lag i mål. Jeg og Emilie var også med å vinne i fjor, på akkurat samme måten. Selv om årets seier smakte mye bedre!



Jeg syntes det var en veldig bra samling! Formen var veldig bra, selv om jeg var ganske sliten etterpå tror jeg det var andre som hadde det mye værre enn meg :) På lørdag trente vi i 10.15, søndag 11.30 og mandag 7.45, så har fått bra trening den helgen her. Vi hadde det utrolig morsomt hele veien og jeg gleder meg til neste år!

Nå skal jeg ha en rolig uke før jr.vm i sykkel-o bryter ut neste uke!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar