lørdag 6. juni 2009

Knallfint på Sognefjellet

Etter et par dager med greit vær viste Sognefjellet seg fra sin beste side idag. Solen skinte fra nesten blå himmel og det var skare og god glid. Det er fortsatt tidligt for shorts å bar overkropp her oppe enda, men flere var ute å testet shortsen under dagens økt som bestod av 3 timer skøyting i den 8 km lange løypa. Det ble over 6 runder, men det var bare kos å gå i slik vær. Slike dager gjør det ekstra godt å være ski-o løper (og langrennsløper også vil jeg tro). Det var til og med av en eller annen grunn også kjørt opp en batong med løypemaskin her oppe i dag. Sjelden man ser så perfekte batonger, så da angret jeg på at jeg la igjen kartstativet hjemme.

En liten film fra dagens økt:


En ting jeg tenkte på mens jeg var ute å gikk var hvor fint det ikke ville vært å kjørt off-pist ski-o her på skaren. Dessverre finnes det ikke noen ordentlige kart over området som er egnet for ski-o. Men jeg har funnet et kart fra de forrige glansdagene til norsk ski-o da de kjørte ski-o økter her oppe, og man behøver ikke gjøre kartene mer avansert en dette.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar