søndag 22. mars 2009

SM i Örnsköldsvik

I helgen har jeg gått SM i Örnsköldsvik. Vi reiste fra Mora på fredag med minibusser. På lørdag var det en 14,7 km fellestart fordelt på 3 runder. Det gikk veldig bra ut fra start og jeg tok teten. Men det var veldig isete og jeg falt 4 ganger før 2 post, og hadde derfor tapt henget på dem foran og litt av gløden. Mot slutten våknet jeg til liv igjen og fikk flyten, men var for langt bak til å gjøre noe med de foran. Jeg endte på en 8. plass.


På søndagen var det stafett og jeg stilte med Christian Sporrey fra Sveits, men som også går for IFK Mora. Han gikk en bra første etappe og kom inn som nr 3, hakk i hel på lagene forran. Dermed gikk jeg ut med Hallbys Peter Arneson, og Alfta-Ösas Erik Rost, to løpere som holder høy verdensklasse og var nr 1 og 2 i fjorårets verdens cup. Det gikk i ekstremt høy fart fra start. Men jeg mistet Peter som jeg gikk sammen med på tur mot 5. posten. På 10. posten var jeg like bak begge 2 igjen, men med en liten bom på 11. post så jeg de ikke igjen. Vi kom dermed i mål som nr 3. Desverre var det noen som ikke var så glad i at jeg som norsk stilte i SM og de leverte inn en protest. I de svenske ski-o reglene står det ingen ting om hva de skal gjøre ved et slik tilfelle og de utsatte dermed avgjørelsen. Så da får vi se om det kommer en medalje i posten..

2 kommentarer:

  1. Tyvärr Jögge, protesten gick igenom. Mora fick ingen medalj. Vi får istället gratulera Domnarvet till ett fint brons, 6 minuter efter Christian och Hans-Jörgen.

    SvarSlett
  2. Vad kul hemsida/blogg! Nu vet jag hur man hittar hit och även hur man kommenterar. Nu väntar jag på uppdatering från Finland. Vad gör Barbro, det var länge sen hon uppdaterade....

    SvarSlett