mandag 9. mars 2009

Norgescup i Harstad

Jeg reiste opp på torsdag, men første rennet var ikke før lørdag. Så jeg hadde en feriedag oppe i nord der jeg fikk sett litt av Harstads fantastiske side. Hadde egentlig treningsfri denne dagen, men jeg tok meg en kort joggetur etter en lang reise og en litt kjedelig dag.

På fredagen var det å reise opp på stadion, gå gjennom og diskutere løyper. Kjærte noen drag for å gjøre kroppen klar, men jeg følte meg ikke helt pigg og håpet at dette ville gå over i løpet av kvelden. Var ute og jogget en tur i dag også for virkelig å gjøre klar kroppen til morgen dagen. Det var en nervøs Barbro som gikk til sengs denne kvelden.

Så kom lørdagen og 5 km klassisk. Jeg hadde supre ski, men dessverre var ikke kroppen der den skulle være. Den var tung og jeg hadde ingen sprut. Jeg var allerede sliten i de første bakkene, selv om jeg syntes oppvarmingen ikke var noe uvanelig enn det den pleier. Men plasseringen var ikke noe å klage over allikevel, jeg kom på 11 plass. Men var hele 50 sekunder bak, noe som er alt for mye synets jeg selv. Jeg var ikke fornøyd med løpet i det hele tatt, og håpet å revansjere meg på fellesstarten i morgen. På kvelden tok jeg meg en rolig løpetur for å riste ut litt syre fra rennet før det var premieutdeling og på tide å ta kvelden.

På søndag var det 10 km fellesstart skøyting. Jeg har aldri gått 10 km før og aldri fellesstart på nasjonalt nivå, så dette så jeg frem til. Jeg hadde et veldig bra utgangspunkt, det var plogstart og jeg startet i plog tre. Jeg hang godt med til runding (5km), men så var det som om alle kreftene tok slutt og det ble en luke opp til gruppa foran som jeg aldri klarte å tette (hvis det hadde vært en normal dag mener jeg selv at jeg skulle vært i den gruppen). Jeg gikk sammen med ei hele den andre runden, jeg klemte til i den siste bakken før toppen så jeg fikk en luke før nedoverbakken og fikk da akkurat den luken jeg trengte og kapret nok en 11 plass. Noe jeg absolutt ikke er fornøyd med.

Så konklusjonen av denne helgen var at plasseringene var helt OK, men at kroppen ikke fungerte. Håper jeg kan endre på dette frem til finalen som er om 2 uker i Røros, der det er NM sprint skøyting og 7,5km pursuite. Noe jeg håper jeg kan revansjere meg fra denne helgen. Jeg ligger på 9 plass sammenlagt i norgescupen nå, og etter en god helg på Røros er 7 plassen kanskje innenfor rekkeviddet. Jeg har det som mål før den helgen i hvert fall.

Barbro

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar