søndag 15. mars 2009

Årets lengste skitur

Den siste uka har vært heller rolig. Med reise fra Japan om Brandbu til Mora hvor dagene er blitt tilbrakt med å gjøre minst mulig mens de fleste andre på skidgymnaset her er på junior SM i Boden. Et par ski-o økter arrangert for de få av oss som er her av skolen er vel det eneste jeg har trent før jeg i dag hadde tenkt meg ut på en liten skitur i det fine været. Men været var så fint at jeg aldri fant noen grunn til å snu. Jeg begynte å gå oppover Vasaloppspåret til Hökberg, en heller kjedelig tur synes nå jeg der man går tilnærmet paddeflat hele veien. Men slik er det nå her i Mora, flatt og ikke altfor mange veier og gå på ski. Deretter gikk jeg oppover mot Nordre Garberg fäbod, der var det imotsetning ikke var flatt men 3-400 høydemeter. Vel oppe ble jeg bydd på Blåbärsoppa av Peter Fredricson om jeg ble med han og gikk et 8 km runde der oppe. Den runden han viste meg hadde en utsikt som nesten nådde hjem til Norge...

Etter blåbärsoppa og en banan satte jeg kursen tilbake til Mora, men siden været var så bra tok jeg også en sving rundt Rostbergrunden. Tilsammen ble det omtrent 7 mil i tung våt snø på rundt 4,5 time. En fantastisk søndagstur!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar