lørdag 22. september 2012

Verdenscupfinale

Etter VM i sykkel orientering ble det en rolig uke for meg hvor jeg flyttet leilighet i Falun og deltok i brylluppet til min onkel og nå tante. Siden det har det rullet på med trening i skole i Falun. I tillegg vant jeg den en delkonkurranse i den svenske MTBO cupen som ble arrangert i Falun og jeg løp NM stafett sammen med Øyvind Watterdal og Kim Andre Sveen.

Jeg er nå inne i en hard intervallperiode og det kjennes at kroppen begynner å bli sliten. I helgen tok jeg og Emily bilen til Estland og har deltatt i verdenscupfinalen i MTBO som er blitt arrangert i Värksa som ligger på den russiske grensa. Konkurranseterrenget er faktisk så nære russland at grensa går på kartet. Arrangøren har derfor sagt meget tydlig ifra at hvis vi krysser denne er vi i større trøbbel enn at vi blir disket fra konkurransene.

Gårsdagens sprint gikk meget bra for meg og jeg var med å kjempet i toppen lenge. Det var en meget teknisk vanskelig sprint og jeg hadde forholdsvis god flyt, men på vei til nest siste post leser jeg feil blandt husene og raser fra en 4 plass ned til 10 plass.

Dagens langdistanse var som vanlig av den meget fysiske karakteren og jeg merket at beina var slitne etter en hard treningsperiode og at det trengs flere sykkeltimer for å prestere på denne distansen. Jeg endte allikevel tilslutt på en 18. plass selv med noen bommer, så det var et greit løp.

Emily har ikke helt hatt flyten i helgen og gjort litt for mange bom, men har likevel klart to 17 plasser. Dermed endte jeg årets verdenscup på 25.plass og Emily på 14. plass, selv om vi ikke har deltatt i alle rundene.

Arrangørens hjemmeside
Verdenscuplista

Estland er også vertsnasjons for neste års VM i sykkel orientering så det er greit å ha litt kjennskap til terrengtypen som vil møte oss der.

Nå kommer vi forflytte oss til Otepää og få et par dager på den beryktede rulleskiløypa der før vi setter kursen tilbake til Falun.

/HJ

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar