søndag 23. september 2012

Showrenn i Karidalen

På lørdag gikk jeg showrenn i det nye rulleskianlegget i Karidalen på Toten. Til start stilte både Marit Bjørgen, Therese Johaug og Marthe Kristoffersen, så det var ikke konkurransen det skulle stå på. Vi skulle gå tre runder av 3,3 km.

Barbro, Hilde og Trine på oppvarming i det nye rulleskianlegget i Karidalen

Målet mitt for dagen var å henge på de fremste så lenge jeg klarte, men dette fikk jeg desverre aldri muligheten til. Jeg klarte å komme for sent til start!! Når jeg kom joggende til startområdet så jeg mitt startfelt stå på startstrek og 2 sekunder etterpå gikk startskuddet. Jeg sto der med stavene i hendene uten rulleski og så de andre begynne å gå. Heldigis klarte jeg å komme meg ganske fort etter sjokket og ropte etter et par rulleski. Jeg fikk på meg et par rulleski tilslutt og begynte å gå, men var allerede da ca 30-40 sekunder bak.

Starten, uten Barbro...

Det ble altså en veldig dårlig start, men jeg klarte å tenke positivt og ta det som en hardøkt for meg selv. Det var mange til start og hele første runden plukket jeg løpere noe som lettet litt på humøret. Utover på andre runden begynte jeg å se at jeg møtte konkurrentene seinere enn på runden før, noe som motiverte meg. På den tredje og siste runden begynte jeg å se de fremste på toppen av bakketopper og jeg prøvde å presse det siste for å minske forspranget.

Emilie og Barbro ute på oppvarmingsrunden

Jeg kom i mål på 6 plass. 2,11 bak Bjørgen, 1 min bak Johaug og Kristoffersen og kun 25 og 14 sekunder bak gjevnaldrede Hilde Landheim og Emilie Kristoffersen. I ettertid har jeg sett på mellomtidene at jeg alene gikk like fort som Johaug og Kristoffersen på 2 og 3 runden, noe som tyder på at hvis jeg hadde rukket starten, kunne jeg kanskje ha vært med å kjemoe om andre plassen. Dette var veldig morsomt å se, noe som motiverer meg veldig frem mot vinteren. Nå har jeg også fått en skikkelig lærepenge og kommer neppe til å komme for sent til skirenn til vinteren.

Resultatlista med mellomtider

Fremover nå skal Team Lillehammer gjengen på samling på skeikampen fra onsdag. Vi skal teste på rulleskimølla på HiL på morgenen onsdag før vi reiser oppover på kvelden. Dette blir en samling med både mye mengde og en del intensivt. Samlingen slutter på søndag.

Bilde av det fantastiske rulleskianlegget

/Barbro

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar