mandag 13. august 2012

Sesongens første konkurranser

I helgen reiste jeg og Timo til Drangedal, 5mil innover i landet fra Kragerø for å delta i Spar Drangedals supersprint og Olaf Skoglunds minneløp. Supersprinten gikk i klassisk stil og var kun 100m, mens Olaf Skoglunds minneløp var egentlig 8 mil fra Kragerø til Gautefall, men vi nøyet oss med å gå 3mil fra Drangedal til Gautefall.

Det var ikke så veldig stor konkurranse for min del noen av dagene, men når jeg får startnummeret på brystet tar jeg alltid i det jeg har. På supersprinten gikk jeg 3 ganger, først en prolog hvor jeg fikk tiden 14,4. Hadde mål om å komme under 14 tallet, men stresset veldig i starten å da var jeg sjanseløs. Så gikk jeg en semifinale, hvor jeg gikk greit videre. I finalen møtte jeg Solveig Steinsland, ei ganske god sprinter, men satser nå langløp. Jeg måtte bite tennene i sammen og kjempe, men tok en henholdsvis seier med god margin.
Vant sjekk på 1000,- for å vinne 100m sprinten

Timo kommer flygende mot mål på 100m - han vant også etter en spennende finale

På lørdag sto det altså 3 mil på programmet, men også 25 varmegrader. Jeg har aldri gått 3 mil på rulleskifør, så jeg var litt spent før start. Det var heller ikke så mange andre jenter med, men heldigvis hadde jeg noen gutter som gikk i nogenlunde mitt tempo som jeg klarte å bite meg fast med. Jeg syntes jeg klarte å disponere kreftene bra og hadde litt krutt igjen de siste bakkene opp til Gautefall der vi avsluttet med å gå en runde i rulleskiløypa. Jeg gikk de 3 milene på 1.31.26. Vibeke Skofterud gikk i fjor på 1.23, men da tror jeg ikke de gikk den siste runden inne på rulleskiløypa.

Barbro på vei mot mål etter å ha gått 3 mil

Det var en grei helg der jeg fikk hatt på startnummeret igjen og kjent ordentlig at hjerte dunket og adrenalinet var på plass. Et flott arrangement som jeg gjerne kommer tilbake til neste år!

Nå er jeg noen dager på Lillehammer før jeg allerede på onsdag reiser til Venabygdsfjellet på samling med Team Lillehammer frem til søndag. Dette blir en ganske hard samling med testløp og 2 intervaller. Jeg reiser i tillegg ned til Hamar på fredag formiddag for å delta i Kirkebakken Grand Prix, som er et showrenn på 200m. Og ryktene går om at flere profiler som Marit Bjørgen stiller til start. Så her får jeg brynt meg med de beste og det er bare å gi jernet!

/Barbro

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar