fredag 30. september 2011

Nok en vakker dag i Ramsau

Nok en ny dag i vakre Ramsau er over. I dag igjen har vi hatt strålende vær. Jeg og Timo var oppe på breen og gikk klassisk, mens resten av gjengen hadde intervaller på rulleskibanen. På andre økt hadde jeg og Timo intervaller opp til Guttenbergerhaus, altså fra 1200moh. til 2164 moh. Dette skulle være en i3 økt, men for min del ble det en i4 økt. Vi gikk/løp med staver 6x8min. Planen var egentlig bare 5x8min, men når vi så toppen måtte vi bare ta et drag til for å komme opp til toppen. Det som er ulempen med å ha intervaller opp et fjell er at man også må ned igjen. Så vi brukte like lang tid ned igjen som det vi brukte på intervallene opp, så det ble en veldig lang økt på oss!
Her er noen bilder fra dagen:

Barbro går klassisk på breen


Fornøyd Barbro!!

Timo og Barbro på breen

Det blir flere og flere mennesker på breen hver dag. I morgen kommer det antageligvis ennå flere nordmenn ettersom høstferien har startet.

Bakken opp til heishuset blir brattere og lengre for hver dag...

Andre økt = intervaller til Guttenberghaus Vi brukte 58min opp til toppen, litt mindre enn det sto antatt der vi startet :)

Barbro på toppen, sliten etter en hard og lang intervall på nesten 1000 høydemeter

Bevis på at vi var på toppen

Vi kunne ikke akkurat klage på utsikten

Veldig fornøyde av endelig å komme til Guttenberghaus - begge med litt mat i munn og svett panne ;)

Her er litt av stien vi løp oppover - det ble en del 180 graders svinger for å komme til topps

På veien ned måtte vi ha noen pauser så vi ikke skulle ødlege beina helt

Vi var like under den toppen som er midt i bildet


I morgen blir det en litt roligere dag, vi skal opp på breen på morgenen og på kvelden er det styrke som står på programmet. Ny dag, nye muligheter :)

/Barbro



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar