onsdag 4. november 2009

Nominasjon til O-galla

Norges Orienteringsforbund arrangerer til helga O-galla, og til min glede kan jeg se at jeg sammen med Marte Renaas og Eivind Tonna er nominert til årets ski-o løper. Se nominasjon her. Det er godt å se at o-forbundet ikke har glemt ski-o (og pre-o), for alle de andre prisene var det kun fot-orienterere som var nominert til (som ikke har tatt en eneste medalje i NOM eller VM for senior)! Og jeg synes nå at sykkel-o burde få prisen får årets gjennombrudd siden det for første gang ble tatt inn i varmen av NOF i sommer.

Marte gikk veldig bra i Nordisk Mesterskap i Orsa i vinter og vant begge de individuelle konkurransene. Dessverre ble hun syk under akklimatiseringsamlinga før VM i Japan og var dermed satt ut hele mesterskapet. Eivind var beste norske i VM i Japan med blant annet 4 plass i sprinten og han vant også en etappe og ble nr 3 sammenlangt under Ski-O Tour. Jeg har 2 sølvmedaljer og en bronse fra vinterens Jr VM, i tillegg klarte jeg å hevde meg bra blant seniorene i vinter. Jeg ble blant annet nr 3 i den ene etappen av Ski-O Tour og 8 totalt. Jeg ble etter disse resultatene uttatt til senior VM i Japan hvor jeg gjorde det greit til å være mitt første ordentlige VM


Sjelden kost med 2 nordmenn på pallen i i internasjonale ski-o løp. Seier til Eivind Tonna og Hans Jørgen på 3 plass

3 kommentarer:

  1. Prisene kommer nok til ski-o bare bredden og nivået i idretten kommer i nærheten av å ligne på nivået i toppidrett!
    Dere er pionerer og fortjener ros for å prøve å bygge opp en idrettsgren, men må ikke bli så navlebeskuende at dere tror det er høyt nok nivå i idrettens deres ennå.

    SvarSlett
  2. Eivind Tonna får den !

    SvarSlett
  3. Det er vel ingen tvil om at nivå er minst like høyt som i fot-o, bredden derimot er ikke helt på topp enda, men det jobbes med saken!

    SvarSlett